loading...
فیلم | عـکـس | موزیک | تفریح و سرگرمی
خــوش آمدید


  


ارتباط با ما


Sohrabmw@Gmail.Com




Sohrab بازدید : 33 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

شش پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!

اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست. 
هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده!
اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت كم سرعت اشاره می‌کنیم
فشرده‌سازی فایل‌ها
اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.
سرعت مرورگر را افزایش دهید
گرافیک برای بسیاری مهم است (و البته ما!) اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید:
1- در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید
2- حالا روی Advanced کلیک کنید
3- بخش Multimedia را پیدا کنید
تیک این بخش‌ها رو حذف کنید:
Play animations in Web pages
 Play sounds in Web pages
 Play videos in Web pages
Show pictures
 
شش پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!

از distribution lists استفاده کنید
معمولا ایمیل‌ها برای افراد یک گروه سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستید. بنابراین بهتر است لیست‌های گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید. [learn how to create a distribution list in Outlook]
  امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید
امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافیكی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهای فونتی ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضای گرافیكی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید.[آشنایی با امضای دیجیتال]
  صفحات رو ذخیره کنید
اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.
  cache مرورگر را زیاد کنید
وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلا دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود
• برای افزایش حجمcache:
1- بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.

2- در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.

3- در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.

4- حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید.[چطور سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهیم؟]

 
Sohrab بازدید : 27 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

تقویم هجری شمسی برای گوگل، یاهو، لایو و…


در این مطلب راجع به تقویم گوگل یا اصطلاحاً همان Google Calender که در رابطه با زمان بندی، کاربردهای شایان ذکری دارد می‌خواهیم صحبت کنیم و نگارنده نیز از مشتریان پر و پا قرص این سرویس خوب گوگل است.
کم و بیش دوستان طرفدار سرویس‌های گوگل با این تقویم آشنا هستند و مهمترین نقص و نقطه ضعف این سرویس را عدم پشتیبانی از تاریخ و تقویم هجری شمسی می‌دانند؛ در این راستا بنده با دانشی که در این ارتباط داشتم با نوشتن یک برنامه، فاصله زمانی بین یک سال گذشته تا یک سال آینده را به همراه معادل تاریخ شمسی کوتاه (۰۶/۰۵/۱۳۸۸) و بلند (سه شنبه، ششم مرداد ماه یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت) در یک تقویم جمع کردم. برای استفاده از این تقویم کافی‌ست به برنامه تقویم خود (گوگل، یاهو، لایو، آوت‌لوک و…) وارد شده و آدرس ذیل را به عنوان تفویم مشترک وارد کنید (نحوه افزودن در ادامه آمده است) تا تاریخ هجری شمسی به تقویم شما افزوده شود. این تقویم به مرور زمان بروزرسانی می‌شود و به محض به روز رسانی، این تقویم در تقویم شما نیز به صورت خودکار اعمال می‌شود.
در فاز بعدی برنامه، تعطیلات و همچنین مناسبت‌ها به این تقویم اضافه خواهد شد و در صورت استقبال به زودی عملی خواهد شد.
برای دریافت آدرس تقویم اینجا را راست‌کلیک کرده و Copy Shortcut یا Copy Link Address را انتخاب نمایید. به این ترتیب می‌توانید آدرس را هر کجا که لازم داشتید Paste کنید. اگر به نحوه افزودن تقویم آشنایی ندارید راهنمایی زیر را دنبال کنید:
نحوه افزودن به تقویم گوگل:
‌ وارد Google Calender شوید و سپس در قسمت Other Calender بر روی Add کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Add by URL را انتخاب نمایید. سپس آدرس فوق را در صفحه ظاهر شده وارد نموده و کلید Add را کلیک نمایید.
نحوه افزودن به تقویم یاهو:
وارد تقویم یاهو شوید و در قسمت Calendars بر روی کلید + کلیک نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه Subscribe to Calendar را انتخاب نمایید. سپس آدرس فوق را وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید. در صفحه بعدی می‌توانید سایر مشخصات از جمله نام تقویم و رنگ آن را تنظیم نموده و بر روی Save کلیک کنید.
نحوه افزودن به لایو(هات میل و…):
وارد تقویم Live شوید و بر روی Subscribe در بالای صفحه کلیک نمایید. سپس آدرس فوق را وارد کرده و نامی مانند «تقویم هجری شمسی» و رنگ نمایش آن را برای تقویم خود انتخاب نموده و بر روی کلید Subscribe to Calendar کلیک نمایید (سایر تنظیمات را تغییر ندهید) باید چند دقیقه ای صبر کنید تا تقویم جدید در تقویم شما نمایش داده شود.

 
Sohrab بازدید : 14 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

فروشنده نرم‌افزار امنیتی PC Tools به طرفداران هری پاتر هشدار داد از كلیك برروی لینكی كه ادعا می‌كند فیلم هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل را به رایگان پخش می‌كند، خودداری كنند. 
به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شركت خلافكاران اینترنتی را شناسایی كرده كه كاربران جست‌وجو كننده این فیلم در اینترنت را با لینك‌هایی كه ظاهرا برای دانلود فیلم هستند اما در حقیقت نرم‌افزار مخرب در رایانه كاربران نصب می‌كند، هدف گرفته‌اند.

مایكل گرین، معاون استراتژی محصول PC Tools، به علاقه‌مندان فیلم‌های هری پاتر توصیه كرد این فیلم را در سینما مشاهده یا از منابع قانونی و معتبر دانلود و خریداری كنند.

به گفته وی، مجرمان اینترنتی با استفاده از تاكتیك‌های بهینه‌سازی موتور جست‌وجوی «بلك هت»، شبكه‌های محبوب اشتراك گذاری فایل و نقطه به نقطه شامل digg.com، blogspot.com و سایت‌های دیگر را هدف گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، مجرمانی كه افراد علاقه‌مند به فیلم‌های جدید را دنبال می‌كنند از شمار قابل توجه طرفداران هری پاتر كه به دنبال دانلود این فیلم پیش از اكران آن هستند، بهره می‌گیرند و كاربران را با عناوینی چون «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل آنلاین را به رایگان تماشا كنید» جلب می‌كنند.

لینك‌های مشاهده شده مربوط به كلید واژه‌های این فیلم در موتورهای جست‌وجو كاربران را به پست بلاگ اسپاتی هدایت می‌كند كه حاوی تصاویر بیش‌تری از فیلم جدید هری پاتر است تا علاقه‌مندان را به كلیك مجاب كند و كلیك برروی یكی از این لینك‌ها علاقه‌مندان را به دانلود ویدیویی هدایت می‌كند كه نرم‌افزار مخرب به همراه آن نصب می‌شود.


Sohrab بازدید : 13 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

رای شناختن کارتهای گرافیکی تقلبی از اصل راههای گوناگونی وجود دارد ولی بد ترین کارتهای گرافیکی تقلبی، کارتهایی هستند که حافظه گرافیکی آنها کمتر از حدی که رویشان نوشته باشند و برای همین منظور کارت گرافیک TNT2 را مورد بررسی قرار می دهیمکارت گرافیک Model M64 TNT2 این کارت گرافیک ها داری 32 گابایت حافظه نیستند و در حقیقت دارای 16 مگابایت حافظه هستند که با بعضی از روش ها و تغییر در کارت گرافیک های 16 مگابایتی انجام می شود وبهترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که بگذارید خود ویندوز ایکس پی این کارت گرافیک را بشناسد و شما Driver مربوط به این کارت را نصب نکنید و خواهید دید که ویندوز ایکس پی این کارت گرافیک را 16 مگابایت می شناسد. روش دیگری هم وجود دارد که از حافظه واقعی این کارت های گرافیکی مطلع شوید و آن این است که بعد از نصب برنامهPower DVD XP به منوی استارت بروید و سپس به قسمت Cyber link Power DVD رفته و گزینه System Diagnostic را انتخاب کنید و سپس diagnostic را بزنید و این برنامه بعد از چند دقیقه با تست کردن کارت گرافیک شما حافظه حقیقی کارت گرافیکتان را نشان می دهد.در آخر هم باید بگویم که در حال حاظر کارت گرافیک های Geforce & Radeon 7000 تقلبی هم در بازار زیاد یافت می شود پس قبل از خرید کارتگرافیک های Geforce حتما آنها را با برنامه System Diagnostic که به همراه برنامه Power DVD XP عرضه می شود مورد بررسی قرار دهید ، همچنین برای اینکه از کارتهای ATI خیالتان راحت باشد از مدلهای GigaByte که توسط شرکت آواژنگ گارانتی شده اند استفاده کنید که یک یا چند بازی و Power DVD 5.0 را نیز همراه دارند.این را هم بدانید که من تبلیق نمی کنم بلکه بعد از اینکه به سایت www.gigabyte.com/tw سر زدم متوجه شدم که تنها نمایندگی این شرکت در ایران آواژنگ می باشد.


Sohrab بازدید : 17 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

حالا اتفاق افتاده كه یك ویروس ناجوانمردانه ویندوز شما را به صورتی از كار انداخته كه ویندوز شما دائماپیغام های خطا مختلف داده و شما را ناراحت می كند از طرفی بعد از رفع ویروس ویندوز شما دیگر به خوبی كار نكرده و دوباره باپیغام خطا مواجه میشوید و یا نرم افزاری نصب كرده اید كه نه تنها به درد شما نخورده بلكه داچار خرابی ویندوز شما بشود واز طرفی شمابه علتی مثلا نداشتن سی دی نصب یك برنامه كه در حال حاضر روی ویندوز شما نصب است نمی توانید ویندوز خود را عوض كنید برای حل این مشكل در منوی run این دستور را تایپ كنید .
 

 

sfc /scannow

 


این دستور باعث میشود كه ویندوز سیدی نصب خود را از شما بخواهد و با چك كردن فایل های خود با فایل های اصلی فایلهای خراب خود را شناسائی كرده و آنها را با نسخه اصلی عوض كند البته این دستور 
 سوئیچ های دیگر هم دارد:


/sccannow چك كردن فوری فایلها برای عیب یابی فوری كافی می باشد 
/scanone چك كردن فایلها در راه اندازی مجدد انجام میشود 
/scanboot در زمان راه اندازی تمام فایها را چك میكند 
/revert جستجو را به تنظیمات پیش فرض بر میگرداند .

Sohrab بازدید : 42 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)
Php چیست ؟
PHP سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد و مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب می آید. با گسترش قابلیت ها و موارد استفاده این زبان PHP در معنای Hypertext Preprocessor به كار گرفته شد. عبارت پیش پردازشگر (Preprocessor) بدین معنی است كه PHP اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان Html پردازش می كند. 
مطابق مطالب سایت وب رسمی PHP كه در آدرس http://www.php.net قرار دارد، PHP زبان اسكریپتی سمت سرویس دهنده Html Embeded , Cross-Platform ,(Server-side) می باشد. 
سمت سرویس دهنده بودن PHP بدین معناست كه تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (Server) انجام می گیرد. یك سرویس دهنده در حقیقت یك كامپیوتر مخصوص می باشد كه صفحات وب در آنجا نگهداری می شوند و از آنجا به مرورگر وب كاربران منتقل می شوند. 
چگونگی ادامه این روند را در درس های آتی توضیح داده خواهد شد. 
منظور از Cross-Platform بودن این زبان این است كه بروی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل : Unix, Windows NT, Macintosh, Os/2 اجرا میشوند. توجه كنید كه منظور از سیستم عامل، سیستم عامل هایی می باشند كه بر روی سرویس دهنده نصب می شوند. PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا می باشد بلكه برای منتقل كردن برنامه های آن از یك سیستم عامل به سیستم عامل دیگر احتیاج بــه تغییرات اندكی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد بدون احتیاج به هیچ تغییری می توانید یك برنامه به زبان php را از یك سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل كنید. 
منظور از Html embeded بودن PHP این است كه دستورات این زبان در بین كدهای html قرار می گیرند. بنابراین برنامه نویسی به زبان PHP كمی پیچیده تر از برنامه نویسی به زبان Html به حساب می آید. 
PHP بر خلاف زبانهای برنامه نویسی (Programming Languages) یك زبان اسكریپتی (Scripting Language) می باشد به عبارت دیگر دستورات PHP بعد از رخداد یك رویداد (Event) اجرا می شوند. این رویدادها می توانند شامل ارسال یك فرم رفتن به یك URL مشخص و یا مواد دیگر باشند متداولترین زبان اسكریپتی زبان Java Script می باشد كه معمولا برای پاسخ به رویدادهای كاربر در مرورگر وب بــه كار می رود تفاوت عمده Java Script با PHP در این است كه Java Script یك تكنولوژی سمت سرویس گیرنده (Client-side) می باشد. 
زبان هایی مانند Java Script یا PHP تفسیر شونده (Interpreted) نامیده می شوند. به عبــارت دیگر برای اجرا به یك مفسر مانند مرورگر وب احتیاج دارند. اما زبانهای برنامه نویسی مانند C یا Java بعد از ترجمه به زبان ماشین (
Compile) به خودی خود قابل اجرا می باشند. 
جدیدترین نسخه PHP نسخه 4 این زبان اسكریپتی می باشد و كلیه فایل ها و كدهایی كه توی این وبلاگ ارائه میشه تحت این نسخه كار میكنند. اما یك مشكل هست كه اكثر سرویس دهنده ها از نسخه 3 استفاده میكنند. تفاوت این دو نسخه PHP بسیار اندك هست و تغییرات مهم عموما در مسیر اصلاح عملكرد این زبان صورت گرفته شده است. 

Sohrab بازدید : 19 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

زیتون تقریباً از ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفته است؛ این گیاه از نواحی گرم و نیمه گرم است و موطن اصلی آن را در سوریه و جنوب ترکیه می‌دانند و از این نقاط به سایر نواحی که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای هستند، برده شد و اکنون از دامنه‌های غربی هیمالیا در شرق تا سواحل اقیانوس اطلس در مغرب و در دو طرف دریای مدیترانه درخت زیتون کاشته می‌شود؛ علاوه بر نواحی نامبرده در آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی و استرالیا این محصول را نیز می‌کارند و مورد استفاده قرار می‌دهند.
میوه این گیاه، حاوی چربی بالایی (بین ۳۵- ۱۵ درصد) است با این وجود منبع خوبی از اسید اولئیک (اسیدهای چرب اشباع نشده امگا۹) و ویتامین E است.
تحقیقات به عمل آمده و تجربه در بین افرادی که با طب سوزنی آشنایی دارند نشان داده که این میوه پُر خاصیت می‌تواند در زیبایی علاوه بر مصرف خوراکی به طور موضعی نیز بسیار موثر باشد.
برای شما که جهت رفع چین و چروک و خطوط پوست صورت خود تصمیم به تزریق بوتاکس کرده‌اید پیشنهاد ویژه‌ای داریم:
هسته چند عدد زیتون تازه را گرفته و آن‌ها را بکوبید و خوب له کنید و روی خطوط قرار دهید (بین ابرو، دو طرف دهان و گاهی خطوط عمیق اطراف چشم‌ها) و مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به حالت خوابیده و آرام بمانید تا خوب جذب پوستتان شود؛ می‌توانید زیتون‌های بدون هسته را درشت نیز رنده کنید و روی خطوط بخوابانید؛ این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید تا در عمیق‌تر نشدن چروک‌ها و تا حدودی پُر کردن خطوط به طور طبیعی به پوستتان کمک کرده باشید.

 

....................

Sohrab بازدید : 17 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

چرا باید از همسرمان تشکر کنیم؟

انسان امروزی برای رسیدن به خوشبختی و سعادت، تلاشهای زیادی را انجام می دهد، که گاها منجر به تحمل هزینه های سنگینی نیز می شود، این در حالی است که دین مبین اسلام  روشهای کم هزینه ای را برای رسیدن به خوشبختی و آرامش توصیه کرده است، و فقط کافیست انسان با استفاده از مطالعه و یا مشاوره با این روشها آشنا گردد.


یکی از مهم ترین و تأثیر گذار ترین روش برای رسیدن به خوشبختی و آرامش ایجاد جو تشکر و قدردانی در خانواده می باشد.یکی از علل عدم تشکر و قدردانی از همسر در زندگی نداشتن اطلاعات لازم در مورد آثار و برکات انجام این عمل می باشد. سپاسگذاری از افعال و گفتار طرف مقابل در زندگی می تواند رنگ و بوی نشاط و خوشبختی را به زندگی هر زوجی وارد نماید.


در این جا سعی شده به پاره ای از آثار و برکات تشکر و قدردانی در زندگی خانوادگی اشاره شود، تا خانواده ها با آشنا شدن به این موارد، خود را ملزم به این نکته مهم اخلاقی، رفتاری  "تشکر از همسر" در زندگی خود نمایند.
به امید روزی که شاهد اختلاف بین هیچ زوجی نباشیم.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    برای وب چه قسمتی ایجاد کنیم ؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 192
  • بازدید کلی : 4,728